FOTOHISTORIE MILEVSKA
ZVVZ
1 komentář
rok 1984
PŘEPRAVNÍK A SPOŘITELNA
Autor: neznámýarchiv ZVVZ
(Martin Kupec)
Osmikolový prototyp Tatra 815, jako přepravník PAA 815-120, předvádí své křivky na propagačním snímku před budovou Spořitelny na náměstí v Milevsku – Foto z roku 1986 (k tomu viz dodatek autora níže).
Dodatek autora textu na základě komentáře, v lednu 2025 Martin Kupec píše:
Přesnější datum bude asi rok 1984. Fotka ale určitě není o 10 let starší, jak píše tazatel.
Sériová výroba T 815 již s finálními sériovými kabinami běžela až od ledna 1983 (nikoliv od roku 1981), ale finální podoba kabiny již byla v roce 1981 známa a používána pro testování na tzv. předsériových vozech.
V ZVVZ Milevsko se nicméně testoval osmikolový prototyp skutečně až kolem roku 1984 a k tomuto testování bylo využito šasi ještě se starou prototypovou kabinou, což byla tehdy praxe v různých továrnách (např. i v ZŤS), prototypové kabiny tak měly své praktické využití. Zkrátka v tomto případě se jednalo o pouhý prototyp PAA 815-120 se starou kabinou. Osmikolový prototyp se ale v testech neosvědčil a od roku 1984/85 se v ZVVZ Milevsko montovaly přepravníkové nástavby pouze na šestikolové šasi již s novou sériovou kabinou, to celé pod označením PAC 815-118.
Pro časové zařazení hovoří i jiný snímek stejného prototypového vozu před vrátnicí ZVVZ, kdy je tam na budově nápis Závody na výrobu vzduchotechnických zařízení, který se tam objevil až počátkem 80. let
Jan Černý
Vzhledem k tomu, že Tatra 815 má prototypovou kabinu, která se “vyráběla” v polovině 70 let, tak si myslím, že fotka je min. o 10 let starší. Tatra 815 se sériově vyrábí od roku 1981 a v té době měla jinak tvarovanou masku. Pokud by fotka byla z roku 1986, tak by Tatra 815 měla už sériovou masku a ne prototypovou …
(12-2024)