FOTOHISTORIE MILEVSKA

ZVVZ

1 komentář

rok 1984

PŘEPRAVNÍK A SPOŘITELNA

Autor: neznámý
archiv ZVVZ
(Martin Kupec)

Osmikolový prototyp Tatra 815, jako přepravník PAA 815-120, předvádí své křivky na propagačním snímku před budovou Spořitelny na náměstí v Milevsku – Foto z roku 1986 (k tomu viz dodatek autora níže).

Dodatek autora textu na základě komentáře, v lednu 2025 Martin Kupec píše:

Přesnější datum bude asi rok 1984. Fotka ale určitě není o 10 let starší, jak píše tazatel.
Sériová výroba T 815 již s finálními sériovými kabinami běžela až od ledna 1983 (nikoliv od roku 1981), ale finální podoba kabiny již byla v roce 1981 známa a používána pro testování na tzv. předsériových vozech.
V ZVVZ Milevsko se nicméně testoval osmikolový prototyp skutečně až kolem roku 1984 a k tomuto testování bylo využito šasi ještě se starou prototypovou kabinou, což byla tehdy praxe v různých továrnách (např. i v ZŤS), prototypové kabiny tak měly své praktické využití. Zkrátka v tomto případě se jednalo o pouhý prototyp PAA 815-120 se starou kabinou. Osmikolový prototyp se ale v testech neosvědčil a od roku 1984/85 se v ZVVZ Milevsko montovaly přepravníkové nástavby pouze na šestikolové šasi již s novou sériovou kabinou, to celé pod označením PAC 815-118.
Pro časové zařazení hovoří i jiný snímek stejného prototypového vozu před vrátnicí ZVVZ, kdy je tam na budově nápis Závody na výrobu vzduchotechnických zařízení, který se tam objevil až počátkem 80. let

 

  1. Jan Černý

    Vzhledem k tomu, že Tatra 815 má prototypovou kabinu, která se “vyráběla” v polovině 70 let, tak si myslím, že fotka je min. o 10 let starší. Tatra 815 se sériově vyrábí od roku 1981 a v té době měla jinak tvarovanou masku. Pokud by fotka byla z roku 1986, tak by Tatra 815 měla už sériovou masku a ne prototypovou …
    (12-2024)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *